Fontos információ:
A Hyperionshop által forgalmazott termékek mindegyike megfelel a hatályos magyar és Európai Uniós jogszabályoknak. CE certifikációval rendelkeznek, minek következtében minden egyes terméket hosszasan teszteltek, használatuk biztonságos. A termékek nem minősülnek orvostechnikai eszközöknek, természetes módon kezelik a testet (fényterápiát alkalmazva). A fényterápiás lámpák fő célja a helyi kezelés. Az oldalon található minden információ és adat, oktatási célokat szolgálnak, leginkább a vörös és infravörös fény potenciális pozitív hatásaival kapcsolatban. Azok nem helyettesítik az orvosi tanácsadást, és nem pótolják az orvossal való konzultációt. A termékek használata legtöbb esetben nem okoz semmilyen mellékhatást, viszont minden emberi kondíció egyedi lehet, így kérjük amennyiben indokolt, minden esetben kérjen orvosi tanácsadást kezelőjétől, orvosától. A termékeket minden esetben saját felelősségre alkalmazza, a Hyperionshop nem vállal felelősséget előírt használattól eltérő meghibásodás vagy problémák esetén. Gyermekek, illetve magatehetetlen és idős emberek csak felügyelet mellett használhatják a készüléket. A termékeket hároméves kor alatti gyermekek nem használhatják.
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
www.hyperionshop.hu
Hatályba lépés ideje: 2023.01.01.
Bevezetés:
Legyen kedves gondosan elolvasni Általános szerződési feltételeinket, hiszen Ön rendelése
leadásával elfogadja a Hyperion (továbbiakban: Szolgáltató) Általános szerződési feltételeit!
Amennyiben webshopunk használatával, a vásárlás folyamatával, az általunk értékesített
árukkal vagy Általános szerződési feltételeinkkel kapcsolatos kérdése van, felveheti a
Szolgáltatóval a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken:
Szolgáltató adatai:
Neve: Korom Tamás
Székhelye: 1188 Bp. Bocskai utca 36/B
Postacíme: 1188 Bp. Bocskai utca 36/B
Adószáma: 48248879-1-43
Nyilvántartásba vevő hatóság neve: Nemzeti Adó- és Vámhivatal Központi Irányítása
Bankszámlaszáma: 10700024-74524831-51100005
Képviselő neve: Korom Tamás
Honlap címe: www.hyperionshop.hu
E-mail cím: info@hyperionshop.hu
Telefonszám: +36205376201
Tárhelyszolgáltató adatai: www.sybell.hu
Fogalmak:
Felek: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás együttesen
Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18.
életévét betöltött természetes személy
Fogyasztói szerződés: szerződés, melynek egyik alanya Fogyasztónak minősül
Jótállás: a Fogyasztói szerződés esetében a Polgári Törvénykönyv szerint
- jogszabályi kötelezettségen túlmutató, illetve önként, a szerződés
megfelelő teljesítéséért vállalt jótállás - kötelező jótállás, mely jogszabályon alapul
Szerződés: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás között a webshop és e-mail felhasználásával
történő adásvételi szerződés megkötése
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti
áru vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek
egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a
szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt
alkalmaznak
Áru: webshopunk kínálatában lévő, eladásra szánt, birtokba vehető:
● ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott
mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt víz, gáz és villamos
energia, valamint
● ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában vagy
azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy
digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit (a továbbiakban:
a digitális elemeket tartalmazó áru)
Vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért vagy a digitális szolgáltatás
nyújtásáért fizetendő ellenszolgáltatás
Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális
szolgáltatást foglal magában vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett
digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális
szolgáltatás azon képessége, hogy – átalakítás szükségessége nélkül – együtt tudjon
működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális
tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális
szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel,
amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális
szolgáltatásokat általában együtt használják
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális
szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse
Gyártó: az áru előállítója, importált áru esetén az Európai Unió területére behozó importőr,
illetve bármilyen olyan személy, aki az árun nevének, védjegyének, vagy egyéb
megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártónak tünteti fel
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a
vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető
módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok
változatlan formában történő megjelenítését
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a
felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére.
Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a
sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az
internetes hozzáférést biztosító eszköz
Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körében eljáró személy
Webshop: webshopunk, melyen a szerződéskötés megvalósul
Vonatkozó jogszabályok:
● 1997. évi CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
● 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
● 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
● 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról
● 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról
● 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
● 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól
● 45/2014. (II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól
● Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a
természetes személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá
ezen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános
adatvédelmi rendelet hatályon kívül helyezéséről
● Az Európai Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső
piacon belül a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való
indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb
formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394.
rendelete, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
● A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom
szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes
szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet
ÁSZF hatálya és elfogadása:
A vonatkozó jogszabályok mellett a megkötésre kerülő szerződés tartalmát Általános
szerződési feltételeink is szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk az Önt és
minket megillető jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve
szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos szabályokat, továbbá az
elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön rendelése leadásával elfogadja a Szolgáltató Általános szerződési feltételeit, mely a
megkötésre kerülő szerződéshez tartozik.
Szerződés nyelve és formája:
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés a megrendelés leadásával jön létre, Általános szerződési feltételeink
elfogadásával.
Árak:
Az árak forintban értendők. A Szolgáltató alanyi adómentes, ennek megfelelően az áraknak
ÁFA tartalma nincs. Fenntartjuk az árváltoztatás jogát.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek:
A Fogyasztó az Árukat, illetőleg a Szolgáltató tevékenységét illető kifogásait a következő
elérhetőségeinken juttathatja el hozzánk:
● E-mail cím: info@hyperionshop.hu
● Telefonszám: +36 205376201
A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben, azonban szóban is közölheti A
Szolgáltatókel panaszát. A panasz vonatkozhat a Szolgáltató részéről eljáró személy
viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely az áru forgalmazásával,
értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A szóbeli panaszt a Szolgáltató haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint
megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a panasz kezelésével vagy a panasz
haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és azzal kapcsolatos
álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolati példányát eljuttatja a Fogyasztó
részére (személyes jelenlét esetén helyben átadja). E-mailen érkezett panasz esetében 30
napon belül a válasszal együtt megküldi a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt a
Szolgáltató a beérkezéstől számított 30 napon belül írásban megválaszolja. A panasz
elutasítása esetén a Szolgáltató álláspontját köteles megindokolni. A Szolgáltató köteles a
panaszt egyedi azonosítószámmal ellátni – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén.
Tartalmaznia kell a panaszról felvett jegyzőkönyvnek:
● Panasz eljuttatásának helyét, módját, idejét
● Fogyasztó nevét, lakcímét, elérhetőségét
● Fogyasztói panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok,
bizonyítékok jegyzékét
● A Szolgáltató nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak
haladéktalan kivizsgálása megoldható
● Jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét
● Jegyzőkönyvet felvevő személy- és a Fogyasztó aláírását – ez utóbbit abban az
esetben, amennyiben személyes jelenléttel történik a szóbeli panasz közlése
● A panasz egyedi azonosítószámát – telefonon, illetve egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és válasszunk másolati példányát 5 évig
megőrzi, ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
A Szolgáltató a Fogyasztót írásban tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy
panaszával mely hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a
tájékoztatás az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti
Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal, e-mail,
telefonszám), valamint a Szolgáltató Fogyasztói jogvita rendezése céljából történő Békéltető
Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.
Abban az esetben, ha a Szolgáltató és a Fogyasztó közötti jogvita tárgyalások útján sem
rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:
Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:
A Fogyasztói jogok megsértése esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye
szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat a járási
hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás:
A Fogyasztó polgári eljárás keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének
bíróság előtti érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint
a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető Testületi eljárás:
Jogosult a lakóhelye/tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha
Fogyasztói panaszát elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó a
Szolgáltatókel közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testületi eljárásban a Szolgáltatóet együttműködési kötelezettség terheli. Ez
alapján a Szolgáltató köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni,
valamint a Békéltető Testület előtti meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára
feljogosított személy részvételét biztosítani.
Ha a Szolgáltató székhelye/telephelye a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető
kamara szerinti megyén kívül található, a Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a
Fogyasztói igény megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben fenti együttműködési kötelezettségünknek nem teszünk eleget, a
Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő
magatartásakor kötelező bírság kiszabása van érvényben, ettől eltekinteni nem lehet.
A bírság összege kis- és középvállalkozás számára 15.000 – 500.000 Ft-ig, 100 millió Ft
feletti éves nettó árbevétellel rendelkező nagyvállalat számára pedig 15.000 Ft-tól a vállalat
éves nettó árbevételének 5%-áig, legfeljebb 500 millió Ft-ig terjedhet.
A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet írásban
(levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán, elektronikus formában), a
Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.
Tartalmaznia kell a kérelemnek:
● Fogyasztó nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
● Fogyasztói jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
● Fogyasztó álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
● Fogyasztó nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az
érintett vállalkozással
● Fogyasztó nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett
az ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési
meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
● Testület döntésére irányuló indítványt
● Fogyasztó aláírását
● Amennyiben a Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi
illetékességet kérelmezett, annak megjelölését
Mindenképpen csatolni szükséges a kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely
tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó (a cég panaszt elutasító írásbeli
nyilatkozatát, ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos
bizonyítékokat az egyeztetés megkísérléséről).
Amennyiben meghatalmazott jár el a panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a
Fogyasztó által kiadott meghatalmazást.
További információ a Békéltető Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
További információ a területileg illetékes Békéltető Testületekről:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72 507-154
Fax: 06-72 507-152
E-mail cím: abeck@pbkik.hu, mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76 501-500, 06-76 501-525, 06-76 501-523
Fax: 06-76 501-538
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu, mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66 324-976
Fax: 06-66 324-976
E-mail cím: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46 501-091, 06-46 501-870
Fax: 06-46 501-099
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1 488-2131
Fax: 06-1 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62 554-250/118
Fax: 06-62 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22 510-310
Fax: 06-22 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96 520-217
Fax: 06-96 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52 500-710
Fax: 06-52 500-720
E-mail cím: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36 429-612
Fax: 06-36 323-615
E-mail cím: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56 510-621, 06-20 373-2570
Fax: 06-56 510-628
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34 513-027
Fax: 06-34 316-259
E-mail cím: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32 520-860
Fax: 06-32 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81.
Telefonszám: 06-1 269-0703
Fax: 06-1 474-7921
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: 06-82 501-026
Fax: 06-82 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42 311-544
Fax: 06-42 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74 411-661
Fax: 06-74 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94 312-356
Fax: 06-94 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88 429-008
Fax: 06-88 412-150
E-mail cím: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92 550-513
Fax: 06-92 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság által létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően, az
oldalon található kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással
kapcsolatos jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági korlátok
nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.
Ön panaszt tehet az online vásárolt áruval/szolgáltatással kapcsolatban.
Önnek és az Ön által bepanaszolt cégnek lehetősége van ezen az online vitarendezési
platformon együtt kiválasztani, hogy mely vitarendezési testületet bízzák meg a panasz
kezelésével.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető
el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok:
Weboldalunk szerzői műnek minősül a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1)
bekezdése értelmében, szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a
weboldalunkon található képek, szövegek, szoftveres, illetve grafikai programok engedély
nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások használata,
ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét, hogy weboldalunkról,
valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók, szövegek átvételére kizárólag a
jogtulajdonos (Hyperion) írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés
feltüntetése mellett.
Részleges érvénytelenség és magatartási kódex:
Abban az esetben, ha az Általános szerződési feltételeink egy pontja jogilag
hiányos/hatálytalan lenne, arra a részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az
irányadóak. A szerződés többi része továbbra is érvényes.
A Szolgáltatónak a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat
tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe nincsen.
Műszaki védelmi intézkedések és digitális adattartalom működése:
A szerverek, melyek a weboldalunkon megjelenő adatokat biztosítják, 99,9%/év feletti
elérhetőséggel rendelkeznek. A teljes adattartalmat folyamatosan mentjük, rendszeres
időközönként, ha gond adódna, úgy az eredeti adatok visszaállíthatók. Az adatok, melyek
weboldalunkon megjelennek, MySQL, illetve MSSQL adatbázisban kerülnek tárolásra. Ezen
adatokat érzékeny mivoltukból adódóan megfelelő erősségű titkosítással tároljuk,
kódolásukhoz pedig hardveres támogatást használunk, mely processzorba van építve.
Áruk tulajdonságai:
Weboldalunkon az értékesítésre szánt áruk tulajdonságairól az adott áru oldalán található
leírás szolgáltat információt.
Adatbeviteli hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért:
A megrendelés folyamata során, a rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség az Ön által
megadott adatok módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért Ön
felelős. Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát, a szállítási címként megjelölt címre
kézbesítjük az áru(kat). Rendelése leadásával Ön tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató
jogosult az Ön által hibásan megadott adatokból eredő károk, költségek Ön részére történő
áthárítására. A Szolgáltató a hibás adatbevitel miatt való teljesítésért kizárja felelősségét. Az
elírt e-mail cím vagy postafiókja telítettsége következtében a visszaigazolás
kézbesíthetetlennek minősül, ezáltal a szerződés megvalósulását (meg)akadályozhatja.
Eljárás Hibás ár esetén:
A Szolgáltató kizárja felelősségét a minden gondossága ellenére, továbbá az informatikai
rendszer meghibásodásából eredő, nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árnak minősül:
● 0 Ft
● Kedvezményt helytelenül feltüntető ár (pl.: Áru eredeti ára: 3.000 Ft, kedvezmény:
20%, kedvezményes ár: 500 Ft, hiszen ebben az esetben a helyes árnak 2.400 Ft-
nak kellene lennie helyesen)
Amennyiben hibás ár került feltüntetésre, a Szolgáltató tájékoztatja Önt az esetről és
felkínálja az áru helyes áron való megvételének lehetőségét, így az Ön döntése értelmében
vagy megrendeli a helyes áron az árut vagy következmények nélkül elállhat a vásárlástól.
Webshopunk használata:
Webshopunk a Felhasználó részére biztosítja az áruk bemutatását (áruk képpel, leírással,
árral a weboldalon) és az online megrendelés opcióját. Weboldalunkon Ön
menürendszerben böngészhet. Az árukat kategóriánként rendszerezve találja. Egy-egy
kategória nevére kattintva megjelennek az abban szereplő áruk. A listaoldalról az áru
részletes leírását az áru nevére kattintva találja. Webshopunkban kulcsszó alapján történő
keresésre is van lehetőség. Akciós áruknál feltüntetésre kerül az akció kezdete és lejárata,
illetve a „készlet erejéig” jelzés.
Ha szeretne megvásárolni egy árut, azt (amennyiben több darabot szeretne, a darabszám
beállításával, ezt követően) a kosár gombra történő kattintással teheti meg. A kosárban lévő
árukat a Kosár megtekintése segítségével nézheti meg és ellenőrizheti. Itt lehetősége van
módosítani a mennyiségeken vagy törölni árukat. A Kosár kiürítésére kattintva a kosár teljes
tartalma törlődik.
Ha kiválasztotta, mely árukat szeretné megrendelni, a Megrendelés gombra történő
kattintással, az oldalra belépve, amennyiben nincsen még regisztrációja, abban az esetben
a regisztráció létrehozásával van lehetősége rendelése leadására. Regisztrációkor a
következő adatok megadása szükséges: név, cím, számlázási cím, szállítási cím, e-mail
cím, telefonszám, jelszó. A regisztráció sikerességéről e-mailben küldünk megerősítést.
A belépési adatok biztonsága a Felhasználó felelőssége, ő felelős adatai frissítéséért,
köteles a Szolgáltatónak tudomására hozni, ha adataival harmadik fél visszaélt. Ha
elfelejtette a jelszót, kattintson az „Elfelejtett jelszó” lehetőségre, ezt követően küldünk egy
hivatkozást a Felhasználó regisztrált e-mail címére, melyre kattintva új jelszó hozható létre.
A megrendelés folyamata során a Felhasználónak szükséges kiválasztani az általa preferált
fizetési és szállítási módot. Közvetlenül a rendelés jóváhagyása előtt a Felhasználó a
Megrendelés összesítése oldalon ellenőrizheti az adatok helyességét, a megrendelni kívánt
árukat és mennyiségüket. Ha javítani szeretné az adatokat, a ceruza ikonra kattintva van
mód rá.
Rendelés véglegesítése:
Ha mindent rendben talál, a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti
rendelését, melyről weboldalunkon és e-mailben is visszaigazolást kap. Abban az esetben,
ha a visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük,
haladéktalanul, 24 órán belül jelezze felénk.
A weboldalunkon található tájékoztatás nem minősül a Szolgáltató részéről történő
szerződéskötési ajánlatnak. Az ajánlattevő Ön.
Ön a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudomásul veszi, hogy ajánlata megtettnek
minősül és nyilatkozata fizetési kötelezettséggel jár. Ha ajánlatát Általános szerződési
feltételeink szerinti 48 órán belül nem igazoljuk vissza, Ön mentesül ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés feldolgozása és a szerződés megkötése:
Webshopunkon Ön bármikor leadhatja rendelését. Rendeléséről automatikus
visszaigazolást kap, mely rendelése beérkezését jelenti, azonban ez a visszaigazolás nem
minősül az Ön által tett ajánlat elfogadásának. Ha rendelésétől számítva 24 órán belül nem
kap automatikus visszaigazolást e-mailben, kérjük, jelezze felénk, hiszen előfordulhat
technikai probléma, elképzelhető, hogy emiatt nem érkezett meg rendszerünkbe rendelése.
A Szolgáltató egy második e-mailben igazolja vissza az Ön ajánlatát, ekkor jön létre a
szerződés.
Fizetési módok:
Banki átutalás:
A fizetés történhet banki átutalással. A megrendelés feldolgozását követően kollégánk
elküldi Önnek az átutaláshoz szükséges adatokat. Miután utalása beérkezett, átadjuk
csomagját a futárszolgálatnak kiszállítás céljából.
Utánvét:
A fizetés történhet készpénzben közvetlenül a csomag átvételekor, melyet a csomag
kézbesítését végző futárnak szükséges átadni. Ebben az esetben megrendelés után átadjuk
a futárszolgálat részére a küldeményt, amit az Ön által megadott címre kiszállítanak.
Bankkártyás fizetés:
A fizetés történhet biztonságosan online, bankkártyával a rendelés véglegesítése során.
Átvételi módok:
MPL futárszolgálat:
Házhozszállítás esetén érvényes szállítási díjak.
Szállítási idő: feladástól számított 1-2 munkanap.
MPL Csomagautomata:
Az MPL Csomagautomata gyors átvételt tesz lehetővé. Az sms-ben kapott kód és
telefonszáma megadásával jut hozzá rendeléséhez, amit bármikor átvehet.
További információ: https://www.posta.hu/csomagautomata
MOL és Coop Posta Pont:
● A legtöbb MOL Posta Ponton napi 24, a Coop Posta Ponton napi 12 órában van
lehetőség a csomag átvételére. Ide kattintva megnézheti, Önnek melyik a
legmegfelelőbb
● SMS-ben vagy e-mailben értesítjük, amint csomagja megérkezik
● Könnyen megközelíthető átvételi pontok
● Egyszerű, ingyenes parkolás a benzinkutakon
● A MOL és Coop Posta Pontokon bankkártyával is fizethet
A csomag max. tömege 20 kg lehet. Ha túllépi a 20 kg-t, nem tudjuk ezen szállítási módot
biztosítani!
FoxPost:
A FoxPost csomagautomata főként bevásárlóközpontokban elérhető, egyszerű, kényelmes,
időtakarékos csomagátvételt tesz lehetővé.
További információ: http://www.foxpost.hu/csomagatvetel-hogyan/
Teljesítési határidő:
A megrendelés teljesítésére vonatkozó általános határidő a rendelés visszaigazolását
követő legfeljebb 30 napon belül esedékes. Abban az esetben, ha a Szolgáltató nem teljesíti
a rendelést megszabott időn belül, úgy Ön jogosult póthatáridőt adni a Szolgáltató részére.
Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül sem teljesít, úgy Ön jogosult a szerződéstől elállni.
Jogfenntartás és kikötés:
Ha Ön korábban rendelt tőlünk árut, de azt kiszállításkor nem vette át (kivéve azon esetet,
melyben elállási jogával élt), illetve a csomag „Nem kereste” jelzéssel visszajött hozzánk, a
Szolgáltató abban az esetben vállalja a megrendelés teljesítését, amennyiben a vételár és
szállítási költség előre megfizetésre kerül.
A Szolgáltató visszatarthatja a csomag átadását, amíg meggyőződünk az áru vételárának
sikeres kifizetésének megtörténtéről online fizetés esetén. Ha az áru árát nem egyenlítette ki
teljes mértékben, a Szolgáltató felhívja a Fogyasztó figyelmét a vételár kiegészítésére.
Külföldi értékesítés:
A Szolgáltató elsősorban Magyarország területén belül biztosítja a megrendelt áruk
kiszállítását/átvételét.
A Magyarországon kívüli vásárlásra szintén Általános szerződési feltételeink irányadóak.
Fogyasztó ebben az esetben valamely tagállam nagykorú állampolgára vagy ott lakóhellyel
rendelkező, gazdasági tevékenysége, illetve szakmája körén kívül eljáró természetes
személy. Vállalkozás pedig valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkező, az
Európai Unión belül árut vásárló vagy szolgáltatást igénybe vevő, gazdasági tevékenysége,
illetve szakmája körében eljáró személy.
A kommunikáció és vásárlás elsődleges nyelve magyar. A Szolgáltató nem köteles a
Fogyasztó tagállamának megfelelő nyelven kommunikálni.
A Szolgáltató nem köteles megfelelni a külföldi Fogyasztók/Vállalkozások tagállama szerinti
nemzeti jogban az érintett árukkal összefüggésben meghatározott szerződésen kívüli
követelményeknek.
A külföldi Fogyasztók/Vállalkozások az Általános szerződési feltételeink szerint élhetnek
jogérvényesítési lehetőségükkel.
Online fizetés esetén a fizetés a Szolgáltató által meghatározott pénznemben történik. A
Szolgáltató visszatarthatja az áru átadását, amíg meggyőződik a vételár és szállítási díj
sikeres kifizetéséről. Ha a vételár nem került teljes mértékben kifizetésre, a Szolgáltató
felhívja a Fogyasztó/Vállalkozás figyelmét a vételár kiegészítésére.
A Szolgáltató a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem
magyarországi vásárlóknak is, amennyiben rendelkezésre áll az adott országban az adott
szállítási mód. A Fogyasztó/Vállalkozás kérheti az áru külföldre történő szállítását, a
külföldre vonatkozó szállítási díj megfizetése mellett.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:
Tájékoztatás a Fogyasztót megillető elállási jogról:
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja alapján kizárólag a szakmája, önálló
foglalkozása, üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, ennek
értelmében jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállás jogával!
A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás nélküli elállási jog
illet meg. A Fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát az áru adásvételére irányuló szerződés
esetén az áru átvételének napjától számított 14 napos határidőn belül.
A Fogyasztó elállási jogát gyakorolhatja a szerződés megkötésének és az áru átvételének
napja közti időszakban is.
Amennyiben a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, megilleti őt a szerződés
megkötése előtt az ajánlat visszavonásának joga, mely megszünteti a szerződés
megkötésére irányuló ajánlati kötöttséget.
Elállási nyilatkozat, Fogyasztó elállási és felmondási joga:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Fogyasztó az erre vonatkozó
nyilatkozata útján gyakorolhatja.
Fogyasztói elállási nyilatkozat érvényessége:
Határidőben érvényesítettnek tekintjük az elállási jogot, amennyiben a Fogyasztó
nyilatkozatát határidőn (14 napon) belül elküldi részünkre.
A Fogyasztót terheli a bizonyítás, miszerint elállási jogát e rendelkezéssel összhangban
gyakorolta.
A Szolgáltató a Fogyasztó elállási nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan
visszaigazolja a Fogyasztó számára az elállási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásul
vételét.
A Szolgáltató kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén:
A Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, a
Szolgáltató az elállásról történő tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a
Fogyasztó által megfizetett teljes összeget, a teljesítéssel összefüggő költségeket is
beleértve, mint a szállítási díj. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ezen rendelkezés nem
vonatkozik a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási mód
választásával okozott többletköltségekre.
A Szolgáltató visszatérítési kötelezettségének módja:
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján történő elállás/felmondás esetén a
Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési
móddal megegyezően téríti vissza. A Fogyasztó jóváhagyása esetén a Szolgáltató a
visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, azonban a Fogyasztót ebből adódó
többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott bankszámlaszám vagy
postacím miatti késedelem folytán a Szolgáltatót nem terheli felelősség.
Többletköltségek:
Ha a Fogyasztó a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól eltérő szállítási módot
választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget. Ilyenkor
visszatérítési kötelezettségünk a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn.
Visszatartási jog:
A Szolgáltató visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó vissza
nem küldte az árut vagy egyértelműen nem igazolta, hogy visszaküldte. Utánvéttel, illetve
portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.
Fogyasztó kötelezettségei elállása/felmondása esetén:
Áru visszaszolgáltatása:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, az árut
haladéktalanul, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül köteles
visszaküldeni vagy a Szolgáltató által az áru átvételére jogosult személynek átadni.
Határidőben teljesítettnek minősül a visszaküldés, ha a Fogyasztó az árut a határidő lejárta
előtt elküldi.
Áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése:
Az áru visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. Az árut a Szolgáltató címére
szükséges visszaküldeni. Ha a Fogyasztó a szerződést a teljesítés megkezdése után
mondja fel, a felmondás vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással
arányos díjat köteles a Szolgáltató számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan
fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes
összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az így megállapított
összeg túl magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített
szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Utánvéttel, illetve portósan feladott
csomagokat nem fogadunk el.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért:
A Fogyasztó felel az áru jellegének, tulajdonságának, működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
Elállási jog a következő esetekben nem gyakorolható:
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm.
Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
● Alkoholtartalmú ital esetén, melynek valós értéke a Szolgáltató által nem
befolyásolhatóan, piaci áringadozásoktól függ és amely áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor megállapodtak, de a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított 30. napot követően kerül sor
● A Szolgáltató által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott
határidő alatt is lehetséges pénzpiaci áringadozástól függő áru vagy szolgáltatás
esetén
● Hírlap, folyóirat, időszaki lap esetén, az előfizetéses szerződések kivételével
● Jellegénél fogva átadás után elválaszthatatlanul más áruval vegyülő áru esetén
● Lakáscélú szolgáltatás kivételével, szállásnyújtásra irányuló szerződés,
személygépjármű-kölcsönzés, fuvarozás, étkeztetés, szabadidős tevékenységhez
kötődő szolgáltatásra irányuló szerződés esetén, ha a szerződésben meghatározott
teljesítési határnapot/határidőt szabtak meg
● Lezárt csomagolású hang- vagy képfelvétel, számítógépes szoftver adásvétele
esetén, ha az átadás után a Fogyasztó a csomagolást felbontotta
● Nem előre gyártott áru esetén, amit a Fogyasztó utasítása alapján vagy kérésére
gyártottak, illetve olyan áru esetén, amit a Fogyasztó személyére szabtak
● Nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom esetén, ha a Szolgáltató a
Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést és a
Fogyasztó a beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott, hogy tudomásul veszi, hogy a
teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát
● Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetén
● Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru esetén
● Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szolgáltatás egészének
teljesítése után, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás
egészének teljesítése után felmondási jogát elveszíti
● Vállalkozási szerződés esetén, melyben a Szolgáltató a Fogyasztó kifejezett
kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási/karbantartási munkák elvégzése
céljából
● Zárt csomagolású áru esetén, mely egészségvédelmi vagy higiéniai okok miatt az
átadást követő felbontás után nem küldhető vissza
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás tájékoztatás fogyasztói
szerződésekre vonatkozóan
A Fogyasztói tájékoztató ezen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése
felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete
alkalmazásával készült.
Ezen tájékoztató kizárólag fogyasztónak minősülő vásárlóra vonatkozik, a fogyasztónak nem
minősülő vásárlóra vonatkozó szabályok külön fejezetben kerülnek meghatározásra.
A teljesítés szerződésszerűségének általános követelményei fogyasztói szerződés
esetén
Az árunak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az 373/2021. (VI.30.) Korm.
rendeletben foglalt követelményeknek.
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező árunak
● meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek,
típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással,
kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel
● alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a
fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és
amelyet a vállalkozás elfogadott
● rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati
útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési
utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást
● biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket
Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – továbbá – a szerződés tárgyát
képező árunak
● alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás
esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az
irányadó magatartási kódex előír
● rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel,
minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel – különösen a funkcionalitás, a
kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság
tekintetében -, amely azonos típusú áru esetén szokásos, figyelembe véve a
vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy
a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános – különösen hirdetésben
vagy címkén tett – kijelentését
● rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és
útmutatókkal – ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó
utasítást
● meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként,
modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás
tulajdonságainak, leírásának
Az árunak abban az esetben nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek,
amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy
● a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie
● a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon
helyesbítették
● a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta
A teljesítés szerződésszerűségének egyedi követelményei digitális elemeket
tartalmazó áru esetén
Digitális elemeket tartalmazó áru esetében a Szolgáltatónak biztosítania kell, hogy a
fogyasztó értesítést kapjon az áru digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális
szolgáltatás olyan frissítéseiről – ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru
szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell, hogy a
fogyasztó meg is kapja azokat.
A Szolgáltatónak a frissítés elérhetővé tételét, ha az adásvételi szerződés
● a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik,
akkor az áru és a digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és
a szerződés jellege alapján a fogyasztó által észszerűen elvárható; vagy
● a digitális tartalom meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos
szolgáltatásról rendelkezik, akkor két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos
szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven keresztül biztosítania kell.
Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a fent meghatározott módon
rendelkezésre bocsátott frissítéseket, a vállalkozás nem felel az áru hibájáért, ha az
kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy
● a vállalkozás tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés
fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és
● a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi
helytelen telepítése nem a vállalkozás által biztosított telepítési útmutató
hiányosságának tudható be
Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön
tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér a fentiekben
meghatározott követelményektől, és az adásvételi szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt
az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.
A teljesítés szerződésszerűségének egyedi követelményei áru esetén
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad,
feltéve, hogy
● az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a Szolgáltató
végezte el, vagy a Szolgáltató felelősségvállalása mellett végezték el; vagy
● az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe
helyezés a Szolgáltató által – illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a
digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által – rendelkezésre
bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye
Ha az adásvételi szerződés szerint az árut a Szolgáltató helyezi üzembe, vagy az üzembe
helyezés a Szolgáltató felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a
Szolgáltató által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.
Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom
vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos
szolgáltatásáról rendelkezik, a Szolgáltató felel az áru digitális tartalommal vagy digitális
szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba
● két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru
teljesítésétől számított két éven belül; vagy
● két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos
szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé.
Kellékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön kellékszavatossági jogával?
Ön a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatókel szemben kellékszavatossági
igényét érvényesítheti a Polgári Törvénykönyv, illetve a fogyasztói szerződés esetén a
373/2021 (VI.30.) Korm. rendelet vonatkozó szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön a következő kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az Ön által választott lehetőség teljesítése
lehetetlen vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha kijavítást vagy
kicserélést nem kért vagy nem kérhette, abban az esetben igényelheti az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással
kijavíttathatja vagy végső esetben elállhat a szerződéstől.
Választott kellékszavatossági jogáról áttérhet egy másikra, az áttérés költségét azonban Ön
viseli, kivéve, ha az indokolt volt vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Fogyasztói szerződés esetében feltételezni kell ellenkező bizonyításig, hogy az áru és a
digitális elemeket tartalmazó áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül
felismert hiba már a teljesítésnek időpontjában fennállt – ez alól kivételt képez, ha ezen
feltételezés az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Használt áru esetében eltérőek a szavatossági, jótállási jogok az általános szabályoktól.
Használt áruknál is előfordulhat hibás teljesítés, azonban figyelembe kell venni azon
körülményeket, amelyek alapján a vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. A
használt áru esetében, a használat során egyes hibák jelentkezésére nagyobb az esély, a
használat idejével együttesen gyakoribbá válhatnak, ezért nem feltételezhető az, hogy egy
használt áru ugyanolyan minőséggel rendelkezik, mint egy újonnan vásárolt áru. Ezen indok
alapján a vásárló csak olyan hiányosság/hiba esetén érvényesítheti a szavatossági jogait,
amelyek a használtságból eredő hibáktól függetlenül jelentkeznek. Amennyiben a használt
áru valamilyen hibával rendelkezik és erről a fogyasztó tájékoztatást kapott, úgy az ismert
hiba vonatkozásában a Szolgáltatónek nincs felelőssége.
A Szolgáltató megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a
kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a
vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan
állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás
arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
● A Szolgáltató nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de
részben vagy egészben nem teljesítette a következő feltételeket:
o A Szolgáltatónak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru
visszavételét
o Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé,
amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé
válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre
vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását
és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az
eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését
● megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét
● ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte az
áru szerződésszerűvé tételét
● a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi
szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
● A Szolgáltató nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből
nyilvánvaló, hogy A Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak
okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni
Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést,
a Szolgáltatóet terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához
igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Szolgáltató nem tesz
eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos
kötelezettségeinek.
Általános érvényesülő szabályok:
● A Szolgáltatónak saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét
● Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az
áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe
helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában
foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru
üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek
viselését
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az
időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a Szolgáltatóval.
A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Szolgáltató
rendelkezésére kell bocsátania.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a
fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen
megkapott áru értékének különbözetével.
A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a
Szolgáltatónek címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal
gyakorolható.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak
meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó
jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás
áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru
vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak
a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.
Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy – a (2) bekezdés szerint – az
adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
● a fogyasztónak a Szolgáltató költségére vissza kell küldenie A Szolgáltatónak az
érintett árut; és
● A Szolgáltatónak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett
áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését
alátámasztó igazolást átvette.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Az Ön kötelessége a hibát annak felfedezését követően haladéktalanul, legkésőbb 2
hónapon belül jelezni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait nem érvényesítheti.
Az elévülési határidőbe nem számít bele az áru javításának igénybe vett ideje, ami alatt a
vásárló nem tudta rendeltetésszerűen használatba venni az árut.
Amennyiben az árunak egy része cserére vagy javításra kerül, úgy az érintett részre a
kellékszavatossági igény elévülése újra kezdődik. Ezen szabály érvényes arra az esetre is,
ha a javítás következtében új hiba képződik.
Ha a Fogyasztó és a Szolgáltató közti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb
elévülési időben is megállapodhatnak, de 1 évnél rövidebb elévülési határidő nem köthető ki.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 1 éven belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy az árut, illetve a szolgáltatást a
Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított 1 év leteltét követően viszont Önnek kell
bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság:
Milyen esetben élhet Ön termékszavatossági jogával?
Ingó dolog/áru hibája esetén választása szerint Ön kellékszavatossági vagy
termékszavatossági igényét érvényesítheti.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás áru kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
Milyen esetben minősül az áru hibásnak?
Az áru hibás, ha a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek nem felel
meg vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Ön termékszavatossági igényét az áru gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven
belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét csakis az ingó dolog gyártójával/forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. Önnek kell bizonyítania az áru hibáját termékszavatossági igény
érvényesítése esetén.
Milyen esetben mentesül a gyártó/forgalmazó termékszavatossági kötelezettsége
alól?
A gyártó/forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
● A hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető
● Az áru hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered
● Az árut nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba
A gyártónak/forgalmazónak a mentesüléshez elegendő 1 okot bizonyítania.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
árura/kijavított részre vonatkozóan érvényesítheti kellékszavatossági igényét a gyártóval
szemben.
Jótállás:
Milyen esetben élhet Ön jótállási jogával?
Hibás teljesítés fennállása esetén a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltató jótállásra köteles a
rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek, valamit az ott
meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei eladása esetén.
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását a tartós fogyasztási cikkek, mint a műszaki cikkek,
gépek, szerszámok esetén, melyek vételára meghaladja a 10.000 Ft-ot.
A Szolgáltató önként jótállást vállalhat fogyasztónak minősülő vásárló részére, melyhez
jótállási nyilatkozatot kell átadnia.
A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani,
legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában.
A jótállási nyilatkozatban a következőket kötelező feltüntetni:
● az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a
fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen
megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;
● a jótállásra kötelezett nevét és címét;
● a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;
● azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és
● a jótállás feltételeit.
A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg Önt a jótállás alapján?
Jótállás keretében a vásárló javítást vagy cserét igényelhet, jogszabályban meghatározott
esetekben árleszállítást kérhet, végső esetben pedig elállhat a szerződéstől, ha a jótállásra
kötelezett a javítást vagy cserét nem vállalta határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem
tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a javításhoz vagy cseréhez való érdeke megszűnt.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely
telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál
közvetlenül is érvényesítheti.
Jótállási igényét a jótállás időtartama alatt érvényesítheti, amelyet a 151/2003. (IX.22.)
Korm. rendelet meghatározott az alábbiak szerint:
● 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év
● 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén
két év
● 250 000 forint eladási ár felett három év
Kérjük, vegye figyelembe, hogy e határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra
átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba
miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe
helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával
kezdődik.
Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti
üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
Jótállásra vonatkozó eljárási rendelkezések
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a jótállás keretében kért javítást 15 napon belül
elvégezze. A 15 napos határidő a fogyasztási cikk átvételének napján indul.
Amennyiben a javítás vagy a csere időtartama meghaladja a 15 napot, úgy a Szolgáltatónak
tájékoztatnia kell a vásárlót a javítás vagy csere várható időtartamáról.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi
csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés
helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és
felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Szolgáltató, vagy – a javítószolgálatnál
közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
Ha a meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő
javítása során a Szolgáltató részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem
javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási
cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a
Szolgáltató köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének
megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó
részére visszatéríteni.
Az Általános szerződési feltételek dokumentum elfogadásával a vásárló hozzájárul, hogy a
vásárló részére a tájékoztatás elektronikus úton megvalósulhasson.
Abban az esetben, ha a Szolgáltató nem képes a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani
● úgy, ha a vásárló ehhez hozzájárulását adta, a javítás későbbi határidőben is
elvégezhető, vagy
● ha a vásárló nem járul hozzá a későbbi javítás elvégzéséhez, vagy ezzel
kapcsolatban nyilatkozatot nem tett, úgy a fogyasztási cikket a 30 napos határidő
eredménytelen elteltét követően 8 napon belül a Szolgáltatónak ki kell cserélni, vagy
● ha a vásárló nem járul hozzá a későbbi javítás elvégzéséhez, vagy ezzel
kapcsolatban nyilatkozatot nem tett, de a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség,
úgy a Szolgáltató köteles a vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk
ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló
törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon
belül a vásárló részére visszatéríteni.
Abban az esetben, ha a fogyasztási cikk a 3. javítást követően meghibásodik, – a vásárló eltérő
rendelkezése hiányában – a vásárló jogosult
● javítási igénnyel fordulni a Szolgáltató felé, vagy
● a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja
alapján a vételár arányos leszállítását kérni a Szolgáltatótől, vagy
● a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja
alapján a fogyasztási cikket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással
kijavíttatani, vagy
● ha a vásárló ezen jogokkal nem él, vagy erről nem nyilatkozott, a fogyasztási cikket 8
napon belül ki kell cserélni, amennyiben erre nincs lehetőség, úgy a Szolgáltató
köteles a vásárló által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott
számlán vagy nyugtán – a feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló számára
visszatéríteni.
Mi a jótállás és más szavatossági jogok viszonya?
A jótállás a szavatossági jogok (termék, illetve kellékszavatosság) mellett érvényesül. A
szavatossági jogok és a jótállás közti különbség, hogy jótállás esetén kedvezőbb a
Fogyasztó számára a bizonyítási teher.
A Szolgáltató önkéntes jótállási vállalása a kötelező jótállás időtartamán belül nem
tartalmazhat a Fogyasztóra nézve hátrányosabb feltételeket, mint amit a kötelező jótállás
szabályai biztosítanak. Ennek lejárta után az önkéntes jótállás feltételei szabadon
megszabhatók, viszont a jótállás ilyenkor sem érintheti hátrányosan a Fogyasztó
jogszabályból eredő (kellékszavatosságon alapuló) jogainak fennállását.
Három munkanapon belüli csereigény:
Webáruházunkban történt vásárlás esetén megilleti Önt a 3 munkanapon belüli árucsere
joga. 3 munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet hatálya alá
tartozó tartós fogyasztási cikkek esetén érvényesíthet, mely szerint, ha 3 munkanapon belül
érvényesíti csereigényét, a Szolgáltatónek úgy kell értelmeznie, hogy az áru eladáskor már
hibás volt és minden további nélkül az árut ki kell cserélnünk.
Mikor mentesül a Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a
teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk figyelmét, hogy a „Jótállásra vonatkozó eljárási rendelkezések” pont alatt írt
rendelkezések nem vonatkoznak a következő fogyasztási cikkekre: elektromos kerékpár,
elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó,
lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó, motoros vízi jármű. Ettől függetlenül, ezen
fogyasztási cikkek esetén is a Szolgáltató köteles törekedni arra, hogy a javítási igényt 15
napon belül teljesítse. Amennyiben a javítás vagy csere időtartama meghaladja a 15 napot,
úgy a Szolgáltató köteles a vásárlót tájékoztatni a javítás vagy csere várható időtartamáról.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt,
illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, párhuzamosan nem érvényesíthet.
A jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik Önt.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás tájékoztatás fogyasztónak nem
minősülő vásárlói szerződésekre vonatkozóan
Kellékszavatosság
A fogyasztónak nem minősülő vásárló a következő kellékszavatossági igényekkel élhet:
● Kérhet javítást vagy cserét, kivéve, ha ezek közül a fogyasztónak nem minősülő
vásárló által választott igény teljesítése nem kivitelezhető vagy az a a Szolgáltató
számára más igény kivitelezéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
● Ha a javítást vagy cserét nem kéri, vagy nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy végső esetben a szerződéstől is
elállhat.
A választott kellékszavatossági jogról egy másikra is áttérhet, azonban az áttérés költségét a
fogyasztónak nem minősülő vásárló téríti, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató
adott okot.
Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési
határideje 1 év, amely a teljesítés napján indul.
Használt áru esetében eltérőek a szavatossági, jótállási jogok az általános szabályoktól.
Használt áruknál is előfordulhat hibás teljesítés, azonban figyelembe kell venni azon
körülményeket, amelyek alapján a vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. A
használt áru esetében, a használat során egyes hibák jelentkezésére nagyobb az esély, a
használat idejével együttesen gyakoribbá válhatnak, ezért nem feltételezhető az, hogy egy
használt áru ugyanolyan minőséggel rendelkezik, mint egy újonnan vásárolt áru. Ezen indok
alapján a vásárló csak olyan hiányosság/hiba esetén érvényesítheti a szavatossági jogait,
amelyek a használtságból eredő hibáktól függetlenül jelentkeznek. Amennyiben a használt
áru valamilyen hibával rendelkezik és erről a fogyasztó tájékoztatást kapott, úgy az ismert
hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.
Termékszavatosság és jótállás
A fogyasztónak nem minősülő vásárlókat a jótállás, illetve a termékszavatosság nem illeti
meg.
Abban az esetben, ha a Szolgáltató egy adott áruhoz önként jótállást biztosít, úgy azt az áru
megvásárlása során feltünteti.
Ha egy áru gyártója a fogyasztónak nem minősülő vásárlókra is kiterjedő jótállást biztosít,
úgy az közvetlenül a gyártónál érvényesíthető.